Експерти Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, а саме: завідувач відділу автотехнічних видів досліджень Павло Борщевський, провідний судовий експерт відділу автотехнічних видів досліджень Олександр Юрченко та старший судовий експерт відділу автотехнічних видів досліджень Сергій Калмиков, стали учасниками міжнародного науково-практичного семінару «Аналіз дорожньо-транспортних пригод з використанням програмного комплексу PC Crash».

Захід відбувся на базі Одеського НДІ судових експертиз, за участю представників державних науково-дослідних судово-експертних установ системи Міністерства юстиції України та Міністерства внутрішніх справ України, представників правоохоронної системи, спеціалістів в області безпеки на транспорті України та провідних Європейських держав.

Головним спікером семінару виступила офіційний представник розробника програмного комплексу «PC Crash», д.т.н. Валентина Мітунявічуса (UAB Impulsana, Литва).

Програма семінару передбачала роботу за двома напрямками:

в інформаційній частині, учасникам було презентовано сучасні Європейські та світові технології, теоретичні засади та практичні інструменти в області аналізу ДТП, зокрема, мова йшла про використання найсучаснішого комп’ютерного програмного забезпечення з реконструкції обставин ДТП для широкого кола учасників;

навчальна частина передбачала проходження практичного тренінгу, щодо роботи з програмним забезпеченням, вивчення принципових підходів, алгоритмів та прикладних способів вирішення тих чи інших конкретних практичних питань в області автотехнічної експертизи, практичні консультації.

В рамках семінару було розглянуте програмне забезпечення розробки DSD найсучасніших версій: PC Crash 11.1, PC Rect 4.2, яке входить до переліку належного оснащення лабораторій з аналізу ДТП відповідно до Інструкції з передової практики реконструкції ДТП Європейської мережі судово-експертних установ ENFSI (англ. Best Practice Manual for Road Accident Reconstruction, ENFSI). Його використання є запорукою відповідності експертних робіт з досліджень обставин ДТП найсучаснішим і перспективним стандартам Європейського й світового рівня.

Крім того, порядок денний містив розгляд таких тем, як:

  • огляд сучасних методик і засобів аналізу ДТП;
  • комп’ютерні програми динамічного моделювання;
  • використання інформації з мережі Інтернет;
  • можливості програм динамічного моделювання для вирішення завдань аналізу ДТП (на прикладі PC Crash);
  • робота з базою даних транспортних засобів;
  • технологія аналізу зіткнень;
  • основи розрахунку і аналізу зіткнень;
  • моделювання руху ТЗ на площині і в просторі;
  • практичні приклади моделювання ДТП;
  • підготовка звіту і візуалізації моделювання тощо.

Загалом, впродовж двох робочих днів, учасники опрацювали понад два десятки дискусійних тем, щодо актуальних питань проведення автотехнічних видів досліджень.

За результатами семінару учасники отримали іменні сертифікати та зможуть використати отриманні знання й навички у практичній професійній діяльності.